tisdag 7 augusti 2007

Eländes elände

Har åkt på en riktigt otäck sommarförkylning. Hela kroppen är full av snor och det är inte utan att jag undrar var allt kommer ifrån. Det får ju helt klart inte plats i kroppen och tvingar sig nu ut ur lämpliga kroppsöppningar. Jag tror till och med jag har mer vax i öronen än vanligt. Vad gör allt snor när man är frisk? Vilken materisk form har det? Flytande? Fast? Eller i gasform?

Jag letade efter svaren på mina frågor på Wikipedia och sammanfattningsvis kan jag säga att snor bildas av ackumulerad extracellulär vätska och att det kan bildas uppemot ett par deciliter under en dag. Varifrån de tre liter jag snutit ut idag kommer stod det däremot ingenting om.

Att äta snor är ett socialt oacceptabelt beteende. Det kallas mucufagi och stärker immunförsvaret. Eftersom jag för tillfället har något nedsatt immunförsvar och ett rejält överskott av snor ser jag plötsligt en möjlighet.

På måndag börjar jag jobba, tre dagar tidigare än jag trodde. Det ska bli riktigt kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är sjuk (: