måndag 25 augusti 2008

Oh, Mama Mia!

I’m nothing special, in fact I’m a bit of a bore. If I tell a joke you’ve probably heard it before. But I have a talent, a wonderful thing, ‘cause everyone listens when I start to sing. I’m so greateful and proud, all I want is to singing out loud.

Totalt uttråkad och kvävd av en känsla av outsäglig tristess och instängdhet tog jag mig till stadens biograf. Jag var ute efter en stunds verklighetsflykt och köpte en biljett till Mama Mia. Biljettförsäljerskan informerade mig om att jag skulle bli den enda i salongen.
- Men då kan du ju sjunga med så högt du vill, sa hon och log.

Näe, det här kunde jag inte gå med på. Mitt liv får bara inte se ut på det här viset! Jag ringde Acke som efter en viss övertalning faktiskt kom och såg filmen tillsammans med mig. Och ja, vi fick platserna bredvid varandra. Och kan ni tänka er – jag blev lycklig. Det var en fantastisk vitamininjektion och ett riktigt glädjepiller och nu kan jag knappt vänta till imorgon då jag ska rusa från jobbet och köpa soundtracket. Ladda, ladda, ladda.

Pierce Brosnan har för övrigt en fantastisk röst.

Nu ska jag kolla lite på TV innan jag somnar. Till och med det är perfekt. JAG HAR FÅTT HEM MIN TV!!!

Thank you for the music, the songs I'm singing. Thanks for all the joy they're bringing. Who can live without it, I ask in all honesty, what would life be without a song or a dance?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sant. Du berättar ofta samma historia flera gånger. Jag tycker att det är charmigt (:

Acke sa...

Hörru deja, prova att leva med kvinnan i 20 år så får du se om det är "charmigt"... Och hörru mamma, det är klart jag ställer upp, men nästa gång du ska virra runt på stan så får du se till att det inte är på en Dexter-måndag! Recension från kvällen finns på; http://moviemix.nu/filmrec.asp?ID=4550