onsdag 17 april 2013

Meddelanden

Jag tycker att det är taskigt av Spotify att begränsa mitt musikintag. Helt plötsligt tystnar musiken och när jag undrar vad det var som hände så möts jag av meddelandet: 0 minutes. Noll minuter. Jaha, noll minuter… det är alltså nu som jag ska leta reda på en vettig lista på youtube. Det fick bli en lista med Mando Diao; en lista där det hade varit sjuttiotre klipp om inte EMI hade tyckt att upphovsrätten var viktig att värna. Detta videoklipp visar innehåll från EMI, som blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl. Vi ber om ursäkt för det.
 
Idag har jag uppdaterat Adobe Flash Player. Jag vet inte riktigt varför, men jag blev rekommenderad att göra det. Eftersom jag väljer mina fighter och jag inte ser några skäl till att motsäga mig den här typen av uppmaningar så uppdaterade jag min Adobe Flash Player. När uppdateringen var klar öppnades en ny flik och jag fick veta att Installationen lyckades och att jag just nu kör Adobe Flash Player. Gör jag?

Jag ombads att betygsätta min nedladdningsupplevelse på en skala från ett till fem. Det hade inte varit mycket till upplevelse, det måste jag erkänna, men frågan är om jag hade velat att det skulle vara en upplevelse att uppdatera min Adobe Flash Player, och det kunde jag konstatera att det ville jag ju inte. Alltså fick nedladdningsupplevelsen betyget fem av fem möjliga. Denna upplevelse fick högsta möjliga betyg på grund av bristen på upplevelse. Som lärare kände jag en viss oro över att behöva betygsätta utan att ha några kriterier att gå efter, men ibland måste man våga och det var precis vad jag gjorde. Jag vågade.

Kunde du hitta det du sökte efter?
Ja Nej
Formulärets nederkant
Tack för dina värdefulla åsikter.

Varsågod. Det är lite överdrivet att påstå att jag har sökt efter något, men jag hade ju inte osökt efter något heller, så jag kryssade i Ja ändå.

Jag kan inte förklara exakt hur min hjärna fungerar men det är ändå här någonstans jag påminns om att jag faktiskt har tagit hem arbete. Jag har några oskrivna omdömen som behöver skrivas ikväll. Eller rättare: de ska skrivas ikväll.
Det är alltså därför som jag skriver ett relativt meningslöst blogginlägg... Är det så min hjärna fungerar?

Jobba!


5 kommentarer:

Liselotte sa...

Hur gjorde du för att skriva dit ja & nej plupparna, de runda ringarna där man klickar på ja eller nej?
En fråga till :)
Jag tycker att din rubrik är fin med rutan runt & tänkte att det är hemmadesignat men så såg jag en tillmed samma ruta runt rubriken & tänkte att det kanske finns en sån design här, jag vill inte ha likadant för det passar inte hos mig men blev nyfiken & vill lära mig så jag undrar
hur har du fått till rutan?
Kram / Lotta
spotify kan va' frustrerande...

Camilla sa...

Allt enligt länken du skickade till mig..."Konsten att skjuta upp det ofrånkomliga". Du, och jag, har båda gjort det till en konst. Performing arts?

Camilla sa...

NJa, "non performing arts" är väl snarare rätt benämning.

Katarina Thollander sa...

Lotta: jag har haft den här bloggen sedan 2007 och jag kommer inte ihåg exakt vilka mallar jag använde, men allt finns där. Ja&Nej-rutorna kommer ifrån den sidan där jag svarade på frågorna.

Katarina Thollander sa...

Camilla: Non performing arts låter nog närmare sanningen. Att prioritera det lågprioriterade före det högprioriterade är ju en prioriteringsfråga förstås.