söndag 23 november 2008

En hemmahelg

– Hoppas att du får en riktigt tråkig helg!
– Tack, jag ska göra mitt bästa.

Elin gick hem och jag satt kvar vid datorn på jobbet. Vi hade precis fikat och jag hade berättat för henne hur allt jag haft för mig under den senaste tiden hade fått mig att få svårt att varva ner. Det är kul med vänner och jag har haft trevligt i stort sett hela tiden, men när hade jag senast en hemmahelg där jag bara njöt av min egen närhet? Det behövs tid för kontemplation och jag tyckte att det var dags för det den här helgen. Alltså ville jag ha en tråkig helg.

I fredags spelade jag Risk med sönerna och John. Det var otroligt trevligt. Klockan halv två gick Acke hem efter en hård fight som jag naturligtvis hade vunnit. I lördags sorterade jag sopor, sa hej till Acke och gick hem till mamma för att hämta min mobil som jag hade glömt där. På eftermiddagen bakade jag två sockerkakor som Johan kom och smakade på. Eftersom det var mina första sockerkakor någonsin får man ha överseende med att de blev lite kompakta. Men vi hade i alla fall väldigt trevligt i mitt lilla kök innan vi gick ut och tog en öl på Caesar. Där var det nästan inga människor så det blev en bra avslutning på en lugn lördag.

Idag har jag snart tvättstuga.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det blev nästan som jag hade tänkt mig, fast inte ett dugg tråkigt. Jag fick en lugn helg, och jag känner mig hur avslappnad och harmonisk som helst. Imorgon är det dags att ta tag i arbetet igen och det ska som vanligt bli riktigt kul.

Nästa helg blir det glöggfest med pepparkakor och ost. Man ska inte överdriva det där med vila och kontemplation.

Svaret på det du alltid undrat över finns förresten här.

Lev väl!

2 kommentarer:

Fri och galen sa...

Nu kan jag vara lugn, jag vet hur mycket jag har bajsat sedan 1 juli 1966. Tack Katarina, du har räddat min dag!

Anonym sa...

Vad mycket bajs...

Jag tänker inte kommunicera med dig via din blogg. Jag har använt internet. Bli inte förvånad om din gamle "vi är bara vänner" från Uppsala ringer en dag ;)

Gamle... du var trettiofem och jag tjugonio. Det var du som var den gamla.

Luv P