söndag 9 november 2008

Mitt liv

Det finns så mycket jag vill skriva; om hur det är att se riktigt bra teater och falla i gråt för att Börje Ahlstedt är underbar, om hur det känns när tiden inte räcker till och jag inte hinner höra av mig till Daniel fast jag så gärna vill, om hur det är att lyssna på Tina Thörner tillsammans med likar i Norrköping. Jag vill berätta att en känsla av rastlöshet tar över mitt liv och att den får mig att längta till någonting jag inte ens vet vad det är. Jag vill skriva om svek och försoning, om sura människor och villkoren vi lever under. Om kulturnatten och om känslan av att se hur föräldrarna åldras och vara rädd för att inte räcka till.

Livet är stort och bloggen väldigt väldigt liten.

2 kommentarer:

Fredrika sa...

Du skriver så himla bra :D

Anonym sa...

Du behöver en kram.