söndag 28 oktober 2007

Porr och mord

Inte blev det guld. Och inte heller silver. Med detta är ämnet för min del uttömt.

Jag såg American Pie idag på TV4film. Jag antar att det finns något sedelärande i den filmen (kärlek ÄR viktigare än sex, vi lovar!), men jag föredrar att se den med ett stort leende utan några som helst djupare tankar. Egentligen är filmen fullkomligt korkad och egentligen tillhör jag absolut inte målgruppen men när jag nu såg den för kanske femte gången kan jag bara konstatera att den är jäkligt rolig. Vad jobbigt de har, de där stackars killarna som måste få sexdebutera innan de går ut college (eller high school. Jag har inte någon riktig koll på skolsystemet där borta). Och vad jobbigt den där stackaren med den läskigt förstående pappan har det.

Jag kan inte låta bli att tänka på hur mina egna föräldrar har varit när det gäller det där med öppenheten kring sex och preventivmedel. Jag har aldrig fått något samtal om blommor och bin, tack och lov, men mamma bokade tid åt mig hos doktor Folke Schön när jag var femton år. Hon tyckte det var dags för mig att börja äta p-piller. Så vad gör man? Det var bara att lyda. Och då ska ni veta att stackars mamma inte kan se på naturfilmer eftersom det bara är en massa porr och mord i dem. Men skaffa preventivmedel till sin jätteunga dotter var inte några problem.

Pappa har sitt eget sätt att handskas med intim information. När jag var nyss fyllda fjorton talade han om för mig att jag förmodligen skulle få ett syskon, för hans och Leenas kondom hade spruckit under natten. Och mycket riktigt; nio månader senare kom lilla Anna till världen. Hon är en av de snällaste människor jag känner så inte har det stört mig.

Näe, jag kan inte… Dumma, dumma, dumma Djurgården!

2 kommentarer:

Acke sa...

Jasså så du fick någon info i alla fall, själv fick man på egen hand efter diverse klavertramp reda på att Killinggänget-psykologen är helt uppåt väggarna ute och cycklar (låter jättesvårt) när han talar om "gnugga armbågarna".

In sorte diaboli sa...

American Pie kontra f*****g webradio när DIF smiskas iväg av bp tillsammans med världens bästa syster är ändå något speciellt....
Tack för att du finns.