onsdag 7 november 2007

En onsdag framför TV:n

Lyckan är stor när Johnny och Mattias är på TV. Idag var de på Gotland och gjorde i ordning ett sovrum. Det blev naturligtvis jättefint, men jag kan inte låta bli att fundera över om de där inredarna inser vilket helvete till dammsamlare en sänghimmel är. De fixar till allt så det ser fint ut och lämnar städningen till de stackare som ska bo i eländet. När det gäller Johnny och Mattias så spelar det ingen roll vad de gör, det är samspelet mellan dem som gör programmet intressant. Där lyckades casting-människan väldigt bra.

På tal om att fixa till i hemmet har jag gjort en lampa åt min yngste son. Den blev jättefin och han blev jätteglad. Och jag blev naturligtvis glad för att jag kunde sprida både ljus och glädje med så enkla medel.

Har haft tvättstuga och som vanligt kan jag inte lösa följande problem: Hur kommer det sig att mangelduken hamnar överst när man tar ut lakanet ur mangeln? Det blir ett jäkla trassel när jag försöker att få fram mitt nymanglade lakan utan att skrynkla till det igen samtidigt som jag ska hålla undan mangelduken så den inte trasslar in sig i mangeln.

För övrigt kan jag meddela omvärlden att jag inte mår bra. Jag har hostat och haft ont i halsen hela veckan. Det river i lungorna och det mesta känns ganska eländigt. Dessutom har jag sovit för lite i natt och det hjälper ju inte upp allmäntillståndet.

Idag skulle man kunna säga att blogginlägget gått spikrakt nedåt. Jag började med att tala om vad som gör mig lycklig och hur jag själv sprider lycka. Sedan övergick jag till ett vardagsproblem för att slutligen landa i ett eländes elände.

Nåja, om mindre än en halvtimme är det Myggan. Sen blir det definitivt läggdags.

6 kommentarer:

In sorte diaboli sa...

Krya på dej min allra bästa (och enda) sôstra mi....
Syns imorrn kväll med filmer & snacks....

Acke sa...

Ryck upp dig va! Så länge allting sitter där det ska ingenting pekar åt fel håll är det bara att bita ihopp. "De kom bloooooooood!" Ackackack(e)...

In sorte diaboli sa...

Fan dej acke att bara sno min patenterade "det kom bloooood" gör ju ingen glad, eller. Wii-kross snart.

Katarina Thollander sa...

Sno din? Var den inte min?

Anonym sa...

Kanske dags att uppdatera eller sitter du bara vid facebook nu för tiden?

In sorte diaboli sa...

Nope, den var, är och kommer alltid att vara min....