måndag 10 december 2007

Alla dessa dagar som kom och gick

Det är söndag och i vanlig ordning sitter jag framför TV:n med den lilla bärbara i knät. Jag tittar på Michael Moore – provokatören som handlar om honom och hans arbetsmetoder. Han framställs som girig, manipulativ och allt annat hemskt som förknippas med den här typen av personligheter. Ja, inte vet jag vad som är sant, men faktum är att det finns en hel del människor som arbetar för att misskreditera honom på grund av den politiska makt han faktiskt har. Naturligtvis hör de som gjort den här dokumentären till dem, men det är intressant att se en annan sida av Michael Moore, att han inte är en man som främst jobbar för att sanningen ska fram. Men jag antar att han är ungefär som Janne Josefsson, budskapet är det viktigaste och då spelar inte metoderna så stor roll. Lite kul för oss tittare för stunden. Ibland glömmer vi bort oss och blir upprörda över det vi ser men det är oftast inte särskilt intressant i längden.

Det är inte söndag… jag har ju jobbat idag. Det är måndag… och i vanlig ordning sitter jag framför TV:n med den lilla bärbara i knät. Herre Jösses! Nu är det verkligen dags att bringa lite ordning i tillvaron och lägga sig för att sova – och vakna upp till tisdag.

Hurs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Katarina! Jag viker mig av skratt. Hur kan du glömma att du jobbat och tro att det är söndag?