lördag 15 december 2007

Jag vill fira jul med Martin

På Expressens hemsida kan man gå in och rösta på vem man helst vill fira jul med. Valet stod mellan

Robert Gustafsson
Ernst Kirchsteiger
Zlatan Ibrahimovic
Martin Stenmarck
Kjell Bergqvist
Måns Zelmerlöw
Martin Timell

Jag funderade ett tag på om jag skulle välja Ernst eller Martin Timell, men bestämde mig till slut för att Martin nog ändå skulle vara det ideala julaftonssällskapet. Och han blev faktiskt mitt val därför att Ernst är så himla lång och jag inte är det. Det visade sig att just mina två kandidater var de två som minst antal svenskar ville fira jul med, och Martin Timell var allra minst populär. Som vanligt var Robert Gustafsson populärast, vilket förmodligen beror på att det är en massa människor från landsbygden som röstar på kvällstidningarnas nätupplagor, och att vi otroligt coola människor från Sötälje har annat för oss.

Jag har varit hos min pappa och blivit klippt av hans fru. Det blev jättebra och exakt som jag ville – ingen skillnad! Fast lite kortare förstås. Vad jag ska göra åt den fruktansvärda utväxten, där min egentliga hårfärg envisas med att sticka fram, har jag däremot ingen som helst aning om. Eller rättare; jag hinner inte fixa till det innan min avresa till Teneriffa om en vecka. Detta innebär alltså att jag kommer att gå runt och se så där chict polsk ut i två veckor bland charterfyllon och hysteriska föräldrar med bortskämda ungar. Med andra ord kan det göra detsamma.

Jag är för övrigt på ett strålande humör, och varför skulle jag inte vara det? Men jag är också irriterad på mig själv för att jag lämnade min laddare till mobilen på jobbet i fredags för att jag trodde att batteriet skulle räcka hela helgen. Nu är det lördag och batteriet är nere på rött. Det fåniga är att jag stod och höll laddaren i handen och tänkte att det är onödigt att släpa hem den, precis som om det hade varit jobbigt att stoppa ned den i väskan. Den väger ju knappast någonting och tar i princip ingen plats. Imorgon kommer jag alltså att vara avskuren från omvärlden, om jag inte hänger vid msn hela dagen, och det är definitivt uteslutet. Jag får helt enkelt ställa in mig på random, gå ner på stan och hoppas på det bästa.

Imorgon ska jag köpa mina två, tre julklappar för detta år och då kanske det dyker upp någon som vill prata med mig. Håll tummarna, snälla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Martin Timell? Ska du bygga om på julafton? Har du hört honom skratta? Gör om - gör rätt!

Katarina Thollander sa...

Jag har hört honom skratta och jag tycker att det låter ganska trevligt. Jag har också hört honom berätta en rolig historia om Nisse som ramlar. Väldigt kul faktiskt.

Acke sa...

Vad tror du att du får för present av Martin Timel? Ett hemsnickrat nattduksbord kanske, eller en board att själv trycka upp på väggen... Tacka vet jag Zlatan med sina italienska bilar och goda viner!