söndag 30 mars 2008

Man ska väl inte behöva tvätta och kamma sig under lovet?!

Jaha, så är detta lov över. Imorgon är det arbetsdag igen, efter tio dagars ledighet. Som vanligt har jag haft ett skönt lov med många slöa dagar som jag fått styra upp precis som jag velat. Jag har träffat kompisar, varit i Uppsala, sett en bra fotoutställning på Kulturhuset, varit på Nordiska museet och kunnat konstatera att det inte gjorde något att jag missade invigningen av sameutställningen för att den var dötrist och samtidigt upptäckt en del andra roliga utställningar på samma museum. Och jag har klippt mig!

Mitt hår är numera ungefär en halvmeter kortare och det känns precis som vanligt. Det roliga är att flera i min närhet tycker precis detsamma. Jag har fått kommentarer av typen: ”Nu ser du ut som du brukar.” eller ”Nu känner jag igen dig.” Jag tror att jag aldrig mer ska låta det där förskräckliga trollhåret växa ut igen. Den bästa kommentaren var ändå följande:

”Fan, vad f
räsch du har blivit!”

Det är sådant man lever gott av – länge.

Eftersom jag behöver ett foto till centerpartiets hemsida bad jag Oscar att ta kort på mig. Han tog ungefär tjugo stycken och jag ser fullkomligt idiotisk ut på allihop. När jag bad honom att ta några till så vägrade han. Vad ska man göra med barn som inte lyder? Jag kan ju knappast spöa upp honom. Nåväl, för att stilla er nyfikenhet så publicerar jag ändå en bild med min nya frisyr. Visserligen har jag sovit två nätter utan att kamma mig emellan, men ni kan väl använda er fantasi.


Jag kanske borde skriva något om Patrik. Eller kanske inte. Den uppmärksamme läsaren kommer ju ändå att till slut märka att han nu för tiden inte figurerar i mina bloggar, och för den ouppmärksamme kan det kanske göra detsamma. Jag är lite rädd för att om jag går ut för stort med den här nyheten så kommer alla män från den 14 februari tillbaka. Allra helst nu när jag är så jäkla snygg.


För övrigt vill jag bara tillägga att det märks att jag varit ledig. Hjärnan liksom släpper greppet om allt väsentligt och jag förvandlas till ett under av ytlighet. Jag lovar att bättra mig och till nästa gång och återgå till de djupsinnigheter jag brukar få ur mig här på bloggen.


Till dess, lev väl!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser fin ut också med kort hår. Bra gjort! /Patrik

Fri och galen sa...

Jag säger som den du nämnde i bloggen "Nu känner jag igen dig!" Du är jättefin i kort hår och du ser mycket yngre ut! Det finns andra som behöver kamma sig av helt andra anledningar :o)

Katarina Thollander sa...

Vi behöver nog kamma oss allihop, då och då. Tack P och P.

Anonym sa...

Vilken höjdare. Bli tagen i örat av någon som jag inte ens hann med att träffa. Visst kan man behöva kamma sig ibland, sa Bull. /P1

Anonym sa...

Snygg och singel. Jojo...