lördag 25 februari 2012

Jag är ensam hemma

Idag har det varit en sådan där dag då jag har varit rastlös och samtidigt egentligen inte haft någon lust med någonting alls. Det kan vara sviterna av att jag inledde veckan med att vara sjuk och bara såsade omkring här hemma; förmodligen är det så. Jag har helt enkelt inte gjort av med tillräckligt energi och är samtidigt inte helt redo för världen än, trots att jag jobbade två dagar innan det blev helg. Eftersom min arbetsgivare så praktiskt har synkat uttaget av min inarbetade övertid till sportlovet så är jag ledig en vecka nu. Och jag hoppas verkligen att det här humöret förändras under veckan. Men det är skönt att göra ingenting också, och jag gick ju faktiskt bort till Konsum och köpte ketchup tidigare idag.

En frisyr att inte vara helt nöjd med
När jag är ensam hemma så leker jag med kameran. Jag tar roliga bilder på mig själv som jag raderar så att ingen hinner se dem. Jag leker skräckfilm och testar olika ansiktsuttryck, och jag spelar oberörd och försöker se fullkomligt naturlig ut. Antingen ser jag konstig ut när jag är naturlig eller så är jag dålig på att låtsas, men mina skräckbilder brukar däremot bli riktigt bra. Dagens skräckbildsserie förblir dock hemlig eftersom en del närbilder var så osmickrande att inte ens en gränslös person som jag kan med att publicera dem.

Jag blir glad över tanken på att jag har en bokad tid hos min frisör på måndag. För en gångs skull så bokade jag tiden för flera veckor sedan, så att jag verkligen inte skulle behöva vara ful i håret under lovet. Jag är glad trots att min frisör tar nästan femtonhundra för en behandling och jag just nu upplever mitt livs näst värsta räkningsmånad någonsin. Den värsta var juni 2008, men vem orkar tänka på pengar… 

Ikväll är det Melodifestival igen. Eftersom varken Ranelid eller Flinck är med och grannkanalen visar Strindbergs Gustav III så blev inte valet så himla svårt ändå.

Dagens sämsta: gratis Spotify har begränsningar jag inte visste om. Nu har jag nått kvoten för lyssningar av Cat Stevens och Thorstens Flincks bästa album. Jaha.
Dagens bästa: äh, kom igen! En sådan här dag finns inget som är bäst. Jo, förresten, jag har pratat med min kompis Marie som har bokat tågbiljett och kommer och hälsar på över påsken. Det ska bli kul att träffa henne igen eftersom vi inte har setts sedan i somras, då vi hasade runt i Italien tillsammans.
Dagens "Åh nej, vad klantigt!": jag höll på och joxade med det här så mycket att jag har missat hela första timmen av Gustav III. Men det gör inget, och det tackar jag Svt Play för.

Så här kan dagar alltså också vara. Ha det så gott, mina vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg frilla var det ja. Var det den du tänkte på i samband med skräck

Deja sa...

Jag skulle vilja se vad du gör när du är ensam. Har du aldrig tråkigt?

Katarina Thollander sa...

Även jag har rätt att glädjas åt mitt sällskap.