torsdag 23 oktober 2008

Duktig och präktig som få

Jag har blivit en ny människa. Jag vet inte vad det var som hände och inte heller varför, men nu för tiden går jag och lägger mig före elva, kliver upp halv sju och är på jobbet en halvtimme senare. Det här har hållit i sig i två veckor och jag mår hur bra som helst. Inte röker jag heller. På måndag är det två veckor sedan jag slutade och jag känner ingen som helst abstinens. Ibland kommer det ett lättare röksug men det är bara att låta bli att tänka på det så går det över av sig själv.

Aaah, jag har blivit besatt! Det är den enda rimliga förklaringen.

Nåväl, veckan har så här långt varit fullspäckad med både arbete och nästan-arbete så det ska bli skönt att få en torsdagskväll hemma. Jag kanske till och med hinner tvätta några maskiner. Eller snarare; lite kläder.

I tisdags var jag och några elever på en inspelning av Sing-a-long. Eleverna var lite förvånade över att det var så många omtagningar i ett program som känns som om det är inspelat i en tagning. På det sättet fick jag alldeles gratis ett tillfälle att diskutera media och att det som visas på TV ska vara bra TV, oavsett om det handlar om nöje eller nyheter. Åtminstone någon elev blev nog lite mer medveten om medias makt efter den diskussionen.

På lördag ska jag på en utflyttningsfest hos en Fredrik som ska lämna Hornstull och på söndag ska jag fira en av mina brorsöner. Sen är det höstlov.

Jag kan återigen konstatera att det går alldeles utmärkt att vara Katarina.

Lev väl!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du slutat röka. Det klarar du. Tror inte du klarar av att vara präktig lika länge däremot (: