fredag 20 mars 2020

Karantän på 35 kvadrat: fredagkväll

I don't care if Monday's blue
Tuesday's gray and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday I'm in love

Arbetsveckan är slut och helgen är äntligen här. Efter veckans sista lektion skrev jag en lista över nästa veckas måsten och stängde sedan ned mina sociala medier. Jag kände att fredagsfeeling skulle sitta fint och vad passar då bättre än... ja, vad? Vad hade jag gjort om jag inte hade suttit i karantän?

Jag hade efter dagens sista lektion skrivit ned nästa veckas måsten, stoppat ned datorn i en lämplig väska och cyklat från skolan till pendeltågsstationen i Los Boliches. Eftersom det är fredag så hade jag förmodligen fått stå med cykeln, hela vägen till Málaga centro. 

Här får min cykel stå och agera klädhängare åt slarvigt hängda kläder när den borde få susa fram på smågator, cykelbanor och genom parker med mig visslande bakom styret. Men snart är detta över och då kör vi igen!
Väl framme i Málaga, ungefär 45 minuter senare, så hade jag gått med cykeln till Centro Histórico och köpt en glass. Det är skönt att strosa genom staden i ett lagom tempo med en glass i handen tillsammans med alla andra som strosar i ett lagom tempo. Det hade varit lite besvärligt att leda cykeln och hålla bägaren i samma hand, men det är ju så det måste bli eftersom jag inte tycker om att äta glass ur en strut. Tack vare cykeln så hade jag inte kunnat köpa den sinnessjukt goda Nutellaglassen hos Nonna Helado Artesanal, men det hade inte varit hela världen. Det hade jag kunnat göra en annan dag.

Sedan hade jag gått hem och tittat på en film på datorn och somnat med vetskapen om att jag förutom glassen inte hade ätit något sedan frukost. Det blir lätt så på fredagar eftersom min lunchrast är samtidigt som det är som mest högljutt i matsalen. Jag är ju en slarver när det kommer till kvällsmat eftersom jag normalt inte lagar mat hemma och inte riktigt orkar gå ut efter att äntligen ha fått komma hem efter en veckas arbete. Men det hade jag lätt kompenserat med en sen frukost med hummus, pitabröd, avokado och tomat på Plaza de la Merced. 

Idag blev det inte så. Det blev på ett annat sätt, fast inte helt och hållet; jag kommer att somna med vetskapen om att jag förutom några nävar med hasselnötter inte har ätit någonting sedan frukost.

Toalettpappersstatus: 8 fulla rullar och 2 påbörjade.


Lev gott go'vänner, lev gott!

Inga kommentarer: